Печеленето на посетители на уеб сайтове през търсачки като Google става по два основни начина:
- SEO оптимизация (Search Engine Optimization) или органично търсене.
- Реклама в Google или SEM (Search Engine Marketing) платени реклами.
Макар че и двата способа привличат трафик към сайта, техниките и целите им са коренно различни. Това е от съществено значение, когато се обмисля откъде идва посетителят, какво иска да види и какво на практика го очаква щом пристигне на съответния уеб адрес. Защо е важно да разполагате с два различни вида целеви страници – страници за SEO оптимизация и лендинг страници, научете в тази статия.
Страници за SEO оптимизация (уеб страници)
В повечето случаи стандартните уеб страници представляват съставните части на по-голям уебсайт: Начало, Услуги, За нас, Често задавани въпроси, Блог, Контакти и др. По тази причина те имат общи елементи за дизайн и навигация, което означава повече неща за разглеждане и повече начини за придвижване из сайта.
По същество това са целеви страници, ориентирани към SEO. Затова информацията в тях е с по-общ характер, а целта е класирането и видимостта на сайта изобщо. Тяхната основна задача е да обслужват ботовете на търсачките и да достигат хора, които по-скоро искат да се образоват, да научат, да се информират по теми, които ги интересуват. Те са много подходящи за маркетирането на нови посетители или случайни браузъри, но не толкова добри за клиент, който търси конкретен артикул или услуга. Ето защо търговският фокус на тези страници в най-добрия случай е косвен.
Лендинг страници (целеви SEM страници)
Представете си, че търсите пролетни обувки и в момента се намирате пред някой голям МОЛ. В следващия момент се озовавате точно до рафтове с такива обувки, без да се е налагало да минавате през входа или да вървите през дълги коридори, ескалатори и асансьори, за да ги откриете. И все още сте в готовност да пазарувате! Това е лендинг страницата – директен транспорт до желаната дестинация (от анг. ез. landing – приземяване, кацване).
Докато уеб страниците, насочени към SEO служат предимно като ориентир, източник на информация, въвеждане в съответната материя и съответно печелене на органичен трафик от Google, целевите SEM страници фокусират вниманието на посетителите върху една цел – да предприемат точно определено действие (Call to action). Без разсейване. Без други опции. Ето защо при построяването на рекламните кампании е добре техните адреси да се създават отделно от общите уеб страници, макар че е възможно да бъдат включени в рамките на същия домейн.
Целевите лендинг страницимогат да бъдат много специфични и да предлагат по-високо ниво на контрол. Те ви позволяват:
- да предлагате на аудиторията си точно това, което търси;
- да събирате ценни данни за интереси и групи;
- да подобрявате вашите рекламни кампании.
В крайна сметка резултатът е по-висок процент посетителите, които стават клиенти и все по-прецизно таргетиране.
Създавайте работещи SEM страници с AdsWare!
Потребителите, които идват при вас след като видят рекламата ви в Google не желаят да четат дълги текстове или да разглеждат сайтове, те искат нещата да се случват бързо. Вероятността да търсят из менютата това, което им трябва, е пренебрежимо малка. Ето защо е важно да ги посрещате на адекватни страници, където веднага става ясно защо са тук. Малко конкретна информация и бутон за действие. Това е. В противен случай те просто ще потърсят следващия сайт и следващата реклама, защото е по-лесно.
Лендинг страници от AdsWare
- Множество оформления, базирани на приложението ви.
- Ефективно съдържание и структура.
- Лесно администриране според целите и предназначението.
Създаването и оптимизирането на двата вида целеви страници е от съществено значение, когато искате да осигурите пълноценно извивяване в мрежата на вашите потребители. AdsWare създава персонализирани целеви страници за всеки бизнес и цел, които ще ви позволят да използвате максимално трафика на търсачките.